De opdracht
Voor mijn examen aan Media Vormgeving kregen wij een opdracht voorgelegd:
''Om jonge makers te activeren en motiveren is een nieuwe stichting in het leven geroepen, Stichting Jonge geesten. Een nieuw platform voor jonge makers! Naast het ontwikkelen van het platform heeft de stichting een eigen visuele identiteitnodig, stimulerende video’s en animaties en een activerende wervingscampagne.
Via het platform willen ze een community bouwen waar, naast kinderen en jongeren, ook hun directe omgeving ouders, verzorgers, grootouders kennis mee maken. de Bibliotheek speelt op de achtergrond de rol van fysieke locatie voor exposities, workshops maar natuurlijk ook als plek om inspiratie op te doen en te ontmoeten.''
Onderzoek
Nadat we de opdracht hadden gekregen, vond er een briefing plaats met de 'klant'. Deze opdracht was niet voor een echte klant, waardoor onze docenten de opdrachtgevers waren.
Hier vanuit heb ik een oriëntatie gemaakt en begon ik met mijn onderzoek. Ik heb onderzoek gedaan naar font, kleur en design trends en over het bedrijf door middel van de debriefing.
Concept voorstel
Voor het concept voorstel had ik een presentatie klaar gemaakt. Hiervoor moesten we een mood board, kleuronderzoek, font onderzoek en logo schets hebben.
Ontwerp voorstel
Na het goedkeuring van mijn concept ben ik gaan werken aan het ontwerp. Hier heb ik alle elementen uit het concept samengevoegd tot een geheel. Hier moest ik 2 posters ontwerpen en heb ik daarna nog feedback gekregen.
Definitief ontwerp
Nadat het ontwerp was goedgekeurd ben ik gaan werken aan meerdere soorten social media posts (banners) en een lange roll-up banner. Ook heb ik een huisstijl handboek moeten maken.
Maak jouw eigen website met JouwWeb